tiistaina, lokakuuta 18, 2005

Ainainen valittaja


Detalji





Pilkunnussijaksi ovat minua haukkuneet. Sitähän minä joissakin asioissa olen. Kuvia tehdessäni ja keittiön työvälineitä huoltaessani esimerkiksi. Terävä ja asiallinen veitsi ruokaa laittaessa on nautinto. Siitä ei pääse mihinkään.

Muuttaessamme oli keittiön tiskipöydällä lomake, johon piti kirjata löytyneet viat. Kaksi löysin ja olin kuulemma ainoa koko kuusikerroksisessa rakennuksessa (43 asuntoa). Hienosti olivat rakentajat työnsä tehneet tämän perusteella. Toinen vioista koski saunaa. Oli irtoaskelma liian lyhyt tai sitten kaiteet puuttuivat osasta tilaa ja kiuaskin hieman väärässä paikassa. Eilen kävi mies tarkistuskäynnillä ja totesi koeistumalla ja kipuamalla lauteille ja alas, että vaarallista on. Tänään jo heti aamulla kaksi miestä mittaili ja pähkäili ongelmaa. Yhdeksässä asunnossa on kuulemma samanlainen saunajärjestys. Kaikki tullaan korjaamaan. Siihen asti toivoivat erityistä varovaisuutta saunakäytännössä. Piirustusten mukaan oli tehty, syy vieritettiin arkkitehdin harteille. Toivottavasti viesti kantautuu sinne asti. Voisi ottaa sitten opiksi.

Iltapäivän lisäys:
Niin luki lehdykäisessä aamulla, että kulttuuripääkaupunkihankeanomus näyttäisi toteutuvan. Olin siis väärässä. EVVK.
Ei mene läpi, eikä hyödytä ainakaan meitä ruohonjuuritason kulttuurityöläisiä sentin tai millin vertaa. Sanon minä. Riemuitkaa vaan siellä virastoissanne. Silti onnea hankkeelle, kunhan vain ette tee itseänne naurunalaiseksi.